Islamic Calligraphy

نظرية الجوهر الفرد:

مفهوم الشيخ الأكبر محي الدين ابن العربي للزمن والخلق في ستة أيّام

دراسة وتأليف: د. محمد علي حاج يوسف

هذا الموقع باللغة الإنكليزية مخصص للدراسات حول نظرية الجوهر الفرد وازدواجية الزمان

الصفحة السابقة

المحتويات

الصفحة التالية

4. السنة


إنّ السنة، بالنسبة إلى ابن العربي، هي الزّمن الذي تحتاجه الشمس لإكمال دورة واحدة في فلك البروج،[294] كما نشاهدها من الأرض، ولكنّه مثل البابليين يعدّ السنة ثلاثمائة وستين يوماً،[295] وذلك بخلاف السنة المعتادة في التقويم الشمسي والتي تساوي ثلاثمائة وخمسة وستين يوماً وربع اليوم.


[294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28.

[295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.


  الصفحة السابقة

المحتويات

الصفحة التالية  

البحث في نص الكتاب


Other Pages Related to Search Keywords:

  • ... Single Monad Model =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Duality Of Time =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Ultimate Symmetry =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Cosmology =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Space-time =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Spacetime =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Speed Of Light =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Supersymmetry =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Islamic Cosmology =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Ibn Al-arabi =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Mohamed Haj Yousef =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Complex Time =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


  • ... Imaginary Time =>:

  • ... ستين يوماً وربع اليوم. [294] الفتوحات المكية: ج3ص548س28. [295] الفتوحات المكية: ج3ص434س9.     البحث في نص الكتاب ...


Welcome to the Single Monad Model of the Cosmos and Duality of Time Theory
Forgot Password? - [Register]

Message from the Author:

I have no doubt that this is the most significant discovery in the history of mathematics, physics and philosophy, ever!

By revealing the mystery of the connection between discreteness and contintuity, this novel understanding of the complex (time-time) geometry, will cause a paradigm shift in our knowledge of the fundamental nature of the cosmos and its corporeal and incorporeal structures.

Enjoy reading...

Mohamed Haj Yousef


Check this detailed video presentation on "Deriving the Principles of Special, General and Quantum Relativity Based on the Single Monad Model Cosmos and Duality of Time Theory".

Download the Book "DOT: The Duality of Time Postulate and Its Consequences on General Relativity and Quantum Mechanics" or: READ ONLINE .....>>>>



Subsribe to Newsletter:


Because He loves beauty, Allah invented the World with ultimate perfection, and since He is the All-Beautiful, He loved none but His own Essence. But He also liked to see Himself reflected outwardly, so He created (the entities of) the World according to the form of His own Beauty, and He looked at them, and He loved these confined forms. Hence, the Magnificent made the absolute beauty --routing in the whole World-- projected into confined beautiful patterns that may diverge in their relative degrees of brilliance and grace.
paraphrased from: Ibn al-Arabi [The Meccan Revelations: IV.269.18 - trans. Mohamed Haj Yousef]
quote